رئيس التحرير: خالد البلشي

Loading

أهم الأخبار

بعد إعلان حجي ندمه على العمل بالرئاسة.. أحمد عبدربه: مفيش في السياسة حاجة اسمها ندمان في تحمل مسئولية.. كفاية نحنحة

أحمد عبد ربه وعصام حجي
أحمد عبد ربه وعصام حجي
 
أستاذ العلوم السياسية: فيه حاجة اسمها آنا بتحمل المسئولية عن الفترة اللى كنت فيها مسئول وآخطائى كانت كذا وكذا ومسئوليتي كذا
 
عبدربه: اللي قبل منصب في فترة معينة وآخد قرارت وشاف آنها قرارت خاطئة يطلع يقول للناس إيه بالضبط الخطآ
 
 
 
رد الدكتور أحمد عبد ربه، أستاذ العلوم السياسية، على تصريحات الدكتور عصام حجي المستشار العلمي السابق لرئيس الجمهورية، بعد تصريحات الأخير عن «ندمه للعمل في رئاسة الجمهورية».
 
وقال عبد ربه، في تدوينة على صفحته: «مفيش في السياسة حاجة اسمها آنا ندمان إنى قبلت المنصب الفلانى، آنا تبت، آنا رجعت للحق، دى اسمها مراهقة!.. فيه حاجة اسمها آنا بتحمل المسئولية عن الفترة اللى كنت فيها مسئول وآخطائى كانت كذا وكذا ومسئوليتى تجاه المجتمع لإصلاح هذه الآخطاء هى كذا وكذا!».
 
وأضافت: «شغل آنا ندمان وآنا تبت والناس تقول توبتك مقبولة لاء مش مقبولة، لاء ندمك متآخر، ده شغل هواة ومفيهوش آدنى درجات المسؤولية بصراحة، اللي قبل منصب في فترة معينة وآخد قرارت وشاف آنها قرارت خاطئة يطلع يقول للناس إيه بالضبط الخطآ وإزاى يصلحه لتحمل مسئوليته تجاه المجتمع. كفاية نحنحة شبعنا منها!».
 
وكان الدكتور عصام حجي، قد قال في تصريحات تلفزيونية قبل يومين، أنه نادم على الفترة التي عمل فيها مستشار علمي لرئيس الجمهورية السابق المستشار عدلي منصور، مطالبا باعتذار الرئاسة والرئيس عبدالفتاح السيسي عن «جهاز الكفتة».
التعليقات
press-day.png